Commerciële organisatie (D/A)
"Marketing en organisatie als één."
Commerciële organisatie is een theoretisch-praktische studierichting in de dubbele finaliteit. Ze biedt inzichten uit de algemene economie en bedrijfswetenschappen. Daarnaast is deze studierichting gericht op het ontwikkelen van competenties met betrekking tot de commerciële en administratieve ondersteuning van het verkoopproces. De leerlingen leren op een professionele manier omgaan met klanten via diverse (online) communicatiekanalen.
Profiel
Leerlingen Commerciële organisatie zijn sterk in het leren binnen de concrete contexten eigen aan het studiedomein en de studierichting. Ze verdiepen en overstijgen de praktische zijde van de studierichting door meer theoretische inzichten en (bedrijfs)economische concepten te verwerven. Zij zijn in staat om effectieve handelingen te stellen om concrete uitdagingen aan te pakken. Ze verwerven commerciële en administratieve competenties ter ondersteuning van een verkoopafdeling en verdiepen zich in thema’s rond verkoop en marketing met aandacht voor (snelle) evoluties in koopgedrag en marketingcommunicatie. Bij het uitvoeren van opdrachten gebruiken ze doelgericht functionaliteiten van digitale toepassingen.
En daarna?
De richting bereidt je voor op een professionele bacheloropleiding.
- Sociale wetenschappen: Handelswetenschappen en Bedrijfskunde, Onderwijs
Lessentabel
Commerciële Organisatie | ||
5de | 6de | |
Algemene vorming | 7 | 7 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Esthetica | 1 | 1 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Domeinspecifieke vakken | 13 | 13 |
Economie | 2 | 2 |
Bedrijfsmanagement | 3 | 4 |
Marketing | 5 | 4 |
Project | 2 | 2 |
Digitale skills | 1 | 1 |
Moderne talen | 9 | 9 |
Duits | 1 | 1 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 3 | 3 |
Nederlands | 3 | 3 |
Wetenschappen-wiskunde | 3 | 3 |
Natuurwetenschappen | 1 | 1 |
Wiskunde | 2 | 2 |
TOTAAL | 32 | 32 |